Curated by Francisco Cordero-Oceguera and Diego Salvador Rios
Pola Weiss, Mujer Ciudad Mujer, 1978. Music: Metrofonía de Kitzia Weiss, Actress: Vivian Blackmore. Video, color, audio. 18 min. Private Collection.
Marco Aviña, ALL MEXICANS MUST DIE, 2018. Dragon fruit, poison, honey. Variable dimensions
Fran Ilich, Diego de la Vega Coffee Co-Op, 2013-2018. Art and economy. Variable dimensions
Adriana Lara, Diseño de placa y flyers de NAAP (Nuevo Archivo de Arte Público), 2005-2018. Offset print on bond paper, steel. Variable dimensions
Guillermo Santamarina, Soundtracks para el despliegue del nuevo manifiesto de cine mexicano (Parte 2), 2018. Sound anthology to listen in-situ. Variable durations. (Link)
Abraham González Pacheco, Nombre de pelea, 2018. Graphite mural. 4 x 3 m
Juan José Gurrola in collaboration with Gelsen Gas and Arnaldo Cohen, Robarte el arte, 1972. Super 8, black and white transfered to DVD. 32 minutes. Courtesy of Fundación Gurrola A.C. and Gaga, Mexico City and Los Angeles
Rometti Costales, El Sur y el Norte, 2011. Black and white photograph. 20 x 30 cm
Jorge Satorre, CECATI No. 155, 2015-2016. Paper, graphite, metal. 26.1 x 19.9 cm
Lourdes Martínez, Se me antoja tu novia, 2018. Oil on wood. 46 x 34 cm
Juan Rulfo, En los ferrocarriles, 2014. Hardcover book, fabric binding. Fundación Juan Rulfo + UNAM + RM. 31.5 × 24 cm
Lola Álvarez Bravo, Title unknown (Palenque), ca. 1940’s. Framed photograph. 37 x 45 cm. Private Collection
Adriana Lara, Diseño de placa y flyers de NAAP (Nuevo Archivo de Arte Público), 2005-2018. Offset print on bond paper, steel. Variable dimensions
José Eduardo Barajas, 1,000,000, 2018. Oil on canvas. 130 x 95 cm
Miki Guadamur, EL AMOR ES LO PEOR, 2018. Acrylic on canvas. 90 x 90 cm
Miki Guadamur, LO CREES TODO, 2018. Acrylic on canvas. 90 x 90 cm
Wendy Cabrera Rubio, Sus rifles son falsos pero ustedes son verdaderos, 2018. HD Video with sound. 10 min.
Ximena Cuevas, Cinepolis, La Capital del Cine, 2003. Video. 22 min
José Eduardo Barajas y Miki Guadamur, SOLO QUEDA LLORAR, 2018. Digital slideshow. 1 min
Francesco Pedraglio, Quoting-Spoken Sculpture #3 (a monologue), 2018. Bronze, plaster casts, rubber bands, spoken words. 160 x 18 cm
Rodrigo Hernández, Carecer de algo también tiene fragancia y energía, 2014. Watercolor on paper. 21 x 28 cm
Paloma Contreras Lomas, Sindicato fantasma o cómo hacer el peso mexicano, 2017. Video, drawings, and Don Félix Aguilar’s lungs. Variable dimensions
Paloma Contreras Lomas, Sindicato fantasma o cómo hacer el peso mexicano, 2017
Video, drawings, and Don Félix Aguilar’s lungs. Variable dimensions
Víctor del Moral, La filosofía es una lata dando vueltas en la rueda de un ratón, 2017. Filósofo whiskey can, metallic cylinder. Dimensions variable
Karla Kaplun, Little Moctezuma, 2014. Lightbox from installation. 50 x 34 x 12 cm
Guillermo Santamarina, Soundtracks para el despliegue del nuevo manifiesto de cine mexicano (Parte 3), 2018. Sound anthology to listen in-situ. Variable durations (Link)
Theo Michael, Agricultura Olvidada, 2018. Various materials. 123 x 84 x 67 cm
Theo Michael, Agricultura Olvidada, 2018. Various materials. 123 x 84 x 67 cm
Berenice Olmedo, Soap made from the fat of run-over canines, 2015. Canine fat, sodium hydroxide. Dimensions variable
Pablo Gaytán and Guadalupe Ochoa, La década podrida, 1995. Video and audio. 52 mins
Fernando Palma, Si no fuera por estos momentos, 2000. Video. 8 mins
Courtesy of the artist and Gaga, Mexico City and Los Angeles
Leonel Salguero, Untitled, 2018. Ballpoint pen on paper. 44.5 x 36.5 cm
Theo Michael, Agricultura Olvidada, 2018. Various materials. 123 x 84 x 67 cm
Miguel Calderón, Disociación del espacio temporal I, 2018. Diptych, inkjet print, oil on canvas. 40.5 x 56.5 cm, 40.5 x 64 cm
Miguel Calderón, Disociación del espacio temporal II, 2018. Diptych, inkjet print, oil on canvas. 40.5 x 56.5 cm, 40.5 x 64 cm
Theo Michael, Agricultura Olvidada, 2018. Various materials. 123 x 84 x 67 cm
Theo Michael, Agricultura Olvidada, 2018. Various materials. 123 x 84 x 67 cm
Lagartijas Tiradas al Sol, El pasado nunca se muere, ni siquiera es pasado, 2018. Video installation, newspaper on cardboard. Dimensions variable
Juan Caloca, Nuevos Héroes, 2017. Transfer on fabric. 140 x 100 cm
Guillermo Santamarina, Soundtracks para el despliegue del nuevo manifiesto de cine mexicano (Part 4), 2018. Sound anthology to listen in-situ. Variable durations (Link)
Andy Medina, ¿Quién es el analfabeta ahora? Mixteco from San Mateo Peñasco, 2015. Linocut. 120 x 80 cm
Andy Medina, ¿Quién es el analfabeta ahora? Zapoteco from región del Istmo, 2015. Linocout. 120 x 80 cm
Leonel Salguero, sin título, 2018. Clock, hourglass. 6 x 6 cm
Pia Camil, Planos 638-654, 2018. Ink on canvas. 110 x 113 cm
Fran Ilich,
Circa 94, 2010
Tekno Guerrilla, 2007
Metro-Pop, 1997
Books. Variable dimensions
Lagartijas Tiradas al Sol, El pasado nunca se muere, ni siquiera es pasado, 2018. Video, LED light, paper. Variable dimensions
Antonio Gritón, Silencio, 2018. Acrylic on canvas. 170 x 200 cm
Marek Wolfryd, Ensayo en tela sobre el paisaje mexicano, 2018. D&G suit jacket, embroidery, custom buttons. Dimensions variable.
Daniel Aguilar Ruvalcaba, Dos teles Samsung Series 6 6100 40” DIAG. CLASS UHDTV 4K TVs expropiadas, 2017. Expropriated TVs from BBVA. Variable dimensions
Pablo Cendejas and Emilio Carrera Quiroga, Utilerias para echar en saco roto, 2018. Polystyrene, paper, aluminum, gold, oil, wood, cloth, plastic, actor. Performance in-situ.
Pablo Cendejas and Emilio Carrera Quiroga, Utilerias para echar en saco roto, 2018. Polystyrene, paper, aluminum, gold, oil, wood, cloth, plastic, actor. Performance in-situ.
Pablo Cendejas and Emilio Carrera Quiroga, Utilerias para echar en saco roto, 2018. Polystyrene, paper, aluminum, gold, oil, wood, cloth, plastic, actor. Performance in-situ.
Joel Castro Ramos, Pulquería Los Olvidados, 2018. Performance in-situ.
Guillermo Santamarina, Soundtracks para el despliegue del nuevo manifiesto de cine mexicano (Part 6), 2018. Sound anthology to listen in-situ. Variable durations. (Link)
Miguel Calderón, Hypnotic Screen, 2018. Salvaged projection screens. Variable dimensions
Miguel Calderón, La linterna mágica, 2017. Framed inkjet print. 29.5 x 37.5 cm
Valentina Jager, Lights above the head, 2018. Cup, metal chain, paper. Variable dimensions